İş

WhatsApp Reklamsız Bile Nasıl Para Kazanabilir?

2009 yılında Brian Acton ve Jan Koum tarafından kurulan WhatsApp artık dünya çapında 180 ülkede İki milyardan fazla kullanıcısı var. Bunların sadece 390 milyonu Hindistan’dan, 108 milyonu Brezilya’dan ve 75 milyonu Amerika Birleşik Devletleri’nden geliyor.

Ayrıca, bu kadar iyi bilinen bir uygulamanın abonelik ücreti yoktur veya herhangi bir rastgele reklam almaz. Meta tarafından satın alınmadan önce küçük abonelik ücretleri gibi gelir modellerine sahip olan WhatsApp, artık böyle bir özelliğe sahip değil. Hal böyle olunca şirketin nasıl para kazandığını düşünmemek elde değil.

WhatsApp’ın birincil gelir modeli aboneliğe dayalıydı.

WhatsApp ilk kurulduğunda kullanıcılar 1 yıl için 1 dolar ödemişti. Bu, bazı ülkelerde ilk yıl için ücretsiz ve ikinci yıl için yenilemedir. 1 dolar bozdurgösterebilirdi.

Daha sonra şirket bu iş modelinden vazgeçti ve uygulama içi reklamlardan kaçındı. En tanınan uygulamalardan biri olarakvar olmaya devam etti.

WhatsApp, eski adıyla Facebook tarafından 2014 yılında 19 milyar dolara satın alındı.

Abonelik modeli sırasında zirvede yer alan WhatsApp’ın dünya çapında yaklaşık 700 milyon kullanıcısı bulunuyordu. META tarafından satın alındığında; Instagram ve Facebook Messenger’dan sonra en büyük yan kuruluşlaroldu.

2018’de WhatsApp’ın kurucu ortağı ve ardından Facebook Inc.’in direktörü Jan Koum. önerilen reklam modeli ve kullanıcı verilerinin güvenliğiile ilgili anlaşmazlıklar nedeniyle şirketten ayrıldı.

Gelelim asıl konumuza; Şirket nasıl para kazanıyor?

Hatta uygulama üzerinden reklam vermek zaman zaman şirketin gündemi haline geldi ancak bu plandan vazgeçtiler. Ayrıca, WhatsApp’ta kişisel bilgilerimizi ve konuşmalarımızı satarakPara kazandıklarına dair spekülasyonlar da vardı.

WhatsApp’taki “uçtan uca şifreleme”, konuşmalarımıza biz ve diğer kişi dışında kimsenin erişemeyeceği anlamına gelir. Ancak WhatsApp’ın gizlilik politikasında, mesajlarımız üçüncü şahıslar tarafından Okunmasa bile verileri otomatik olarak hedefleyip bize uygun reklamlar oluşturabilecekleri belirtiliyor. Bu, dolaylı olarak reklamlardan para kazandıkları anlamına gelebilir.

WhatsApp’ın “WhatsApp for Business” adlı bir hizmeti vardır.

Uygulamayı satış ve takviye için kullanan işletmeler, WhatsApp İşletme Sürümü’ne kaydolabilir. Böylece kullanıcılar bir işletme profili oluşturabilirler. doğrulanmış bir işletme profilineSahip olabilirler.

Doğrulanmış işletmeler; belirli web siteleri veya Facebook sayfaları. önemli kişilerleişletme profilleri oluşturabilir, otomatik yanıtlayıcılar kurabilir, hatta WhatsApp ile sabit hat numaralarını bağlayabilir.

WhatsApp Business uygulaması şu anda ücretsiz olarak indirilebilir ve tüm işletmeler tarafından kullanılabilir, ancak şirket WhatsApp for Business API aracılığıyla para kazanıyor.

WhatsApp İş API’sı; Netflix, Uber ve Wish gibi büyük markalar tarafından kullanılıyor. işletmeler, platformu kullanmak ve hızlı cevaplar vermek.teşvik eder.

Gecikmeli yanıtlar için işletmelerden fiyat alır ve bu vesileyle işletme 24 saat içinde ücretsizsiz cevap verebilseniz de sonraki cevaplar için ücretlendirilir.

İkinci bir para kazanma yöntemi olarak: WhatsApp Pay

WhatsApp Share, PayPal’a benzer bir ödeme özelliğidir. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, ücretsiz para gönderebilir. Alıcı taraf, işlem başına %3,99 oranında ücretlendirilir.

Diğer para gönderme hizmetleri gibi, bu uygulama da paranın alındığı veya yatırıldığı bağlantılı bir banka hesabına bağlanır. Bu servis; Şu anda yalnızca belirli cihazlarda,Hindistan ve Brezilya’da mevcuttur.

Yine de bu kadar büyük bir şirket için pek tatmin edici olmayan gelir yöntemleri gibi görünüyor.

Sosyal medya ağlarının en değerlisini elinde bulunduran Meta’nın WhatsApp’tan para kazanma konusunda şimdilik büyük adımları yok gibi görünüyor. Gelecekte, reklamsız veya ücretsiz kullanımSiyasetinden vazgeçip vazgeçmeyeceğini hep birlikte göreceğiz.

Kaynaklar: Feedough, Arama Alfa, Ekonomik Zamanlar, Tech Crunch

karayazihaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu